Asiakastarina: Helsingin Satama Oy/ Katja Riikola, henkilöstojohtaja
Jokaisella coachilla tulisi säännöllisesti olla oma mentori. Se varmistaa kehittymisen.
Alansa edelläkävijänä Helsingin Satama kantaa toiminnassaan vastuuta ihmisistä ja ympäristöstä.
Henkilöstöjohtaja Katja Riikola halusi täydentää coach opintojaan ja hankkia arvostettu ICF:n
(International Coaching Federation) akkreditointi.
Päätavoitteeni oli kehittyä ammatticoachina ja saada palautetta omasta coaching tyylistäni. Mentor Coachingin avulla valmistauduin myös ICF:n akkreditointiin.
Mentor Coaching on ammattitaitoista tukea coachingkompetenssien ja -taitojen saavuttamisessa ja
osoittamisessa.
Sain valtavasti hyvää palautetta ja vinkkejä siitä, mitä voisin vielä kehittää coachingissa. Heli osaa antaa sekä positiivista että korjaavaa ja ohjaavaa palautetta erinomaisesti. Mentoroinnin avulla myös sain paljon apuja ICF:n akkreditointiin valmistautumisessa. Heli on empaattinen, mutta riittävän jämäkkä ja osaa antaa niin positiivista kuin korjaavaa palautetta. Parasta oli saada hyviä vinkkejä erilaisiin pulmatilanteisiin.’
Mentor Coaching on valmentavaan keskusteluun, palautteeseen ja yhteistyöhön perustuva arvostava ja
dialoginen prosessi, asiakkaan coachingtaitojen kehittymiseksi ICF:n (International Coaching Federation)
ydinkompetenssien mukaisesti.
Coachingtapaamisten nauhoitus ja niiden kuuntelu tuntui aluksi jännittävältä, mutta se että analysoimme niitä yhdessä ja se, että sain niistä Heliltä palautetta, oli todella tärkeää ja vei minua paljon eteenpäin.
Mentor Coachingin sisältää 10 tuntia ja se toteutetaan vähintään kolmen kuukauden kuluessa. Pidennetty
aika mahdollistaa kuuntelun ja palautteen Mentor Coachilta, samalla kun mentoroitava henkilö voi pohtia
ja harjoitella taitojaan.